Algemene voorwaarden

Inhoudsopgave:

Art.1: Identiteit van de onderneming
Art.2: Toepassingsgebied
Art.3: Toegankelijkheid
Art.4: Gegevens van de klant
Art.5: Aanbod
Art.6: Bestelling - overeenkomst
Art.7: Afspraak maken

Art.8: Overeengekomen prijs
Art.9: Betaling
Art.10: Sancties bij niet-betaling
Art.11: Levering
Art.12: Verhindering

Art.13: Herroepingsrecht bij verkoop of afstand
Art.14: Controle, klachten en garantie
Art.15: Aansprakelijkheid
Art. 16: Discretieplicht

Art.17: (Intellectuele) eigendom
Art.18: Overmacht
Art.19: Aantasting geldigheid - Niet-verzaking

Art.20: Toepasselijk recht en bevoegde rechtbank

 

Art.1: Identiteit van de onderneming

Naam onderneming: Millaz
Naam Eigenaar: Liesbeth Heyvaert
Adres: Kreemersstraat 4B, 3660 Opglabbeek
E-mail adres: info@millaz.be
KVK nummer: 0793.626.482
BTW nummer: BE0793.626.482
Website: www.millaz.be

 

Art.2: Toepassingsgebied

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod (producten én diensten) van Millaz en op elke tot stand gekomen overeenkomst, waaronder ook de overeenkomst op afstand (online verkoop), tussen Millaz en de klant.
  2. Millaz behoudt zich steeds het recht deze algemene voorwaarden ten alle tijden te wijzigen en dit zonder voorafgaande kennisgeving. Wij verbinden ons er echter toe de bepalingen toe te passen die van kracht waren op het moment dat u onze website gebruikte.
  3. Bij het gebruik van deze website, het aankopen van producten of het gebruik van onze diensten erkent u als gebruiker/klant deze algemene voorwaarden te hebben gelezen en aanvaardt de gebruiker uitdrukkelijk de daarin vermelde rechten en plichten. Bij het bestellen van producten via de webshop zal er alsook gevraagd worden om de algemene voorwaarden te aanvaarden.
  4. Bijkomende voorwaarden van de klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door Millaz aanvaard zijn.

 

Art.3: Toegankelijkheid

  1. Website:
    1. Wij nemen alle maatregelen om de goede werking, veiligheid en toegankelijkheid van de website te waarborgen. We kunnen echter geen absolute werkingsgarantie bieden en onze handelingen moeten daarom ook worden beschouwd als zijnde gedekt door een middelenverbintenis.
    2. Elk gebruik van de website is op eigen risico van de klant. Millaz is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is van eventuele storingen, onderbrekingen, defecten of schadelijke elementen op de website.
    3. We behouden ons het recht om de toegang tot de website te beperken of de werking ervan ten alle tijden te onderbreken, zonder voorafgaande kennisgeving.
  2. Vestiging Millaz:
    1. De klant behoort zich in de vestiging behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de klant na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft Millaz het recht de klant de toegang tot de vestiging te weigeren zonder hiervoor redenen of een verhaal te moeten opgeven. Brengt de klant schade aan materialen, producten, apparatuur, de vestiging, de eigenaar of derden dan kan een schadevergoeding worden aangerekend.
    2. Diefstal zal steeds gemeld worden bij de politie.
    3. Tijdens een behandeling is het verboden te roken of te eten, tenzij anders onderling overeengekomen.
    4. Filmen en foto’s nemen zijn verboden tenzijn anders onderling overeengekomen.

 

Art.4: Gegevens van de klant

  1. Registratie van gegevens zijn uitsluitend voorbehouden aan natuurlijke personen die juridisch bekwaam zijn. De klant verbindt zich ertoe om correcte en actuele informatie te verstrekken. De klant moet de gegevens controleren om de juistheid ervan te waarborgen.
  2. De klant moet er zeker voor zorgen dat Millaz de correcte contactgegevens heeft zodat indien nodig Millaz de klant kan contacteren over het product of de dienst.
  3. Indien deze voorwaarden niet nageleefd worden kan Millaz de toegang en/of registratie tot de website weigeren. Alsook de aankoop van de dienst of het product kan geweigerd worden.
  4. De door de klant meegedeelde persoonsgegevens zullen enkel gebruikt worden voor de uitvoering van de afgesloten overeenkomst, het verwerken van de bestelling, versturen van nieuwsbrieven, reclame- en / of marketingdoeleinden.
  5. De klant beschikt over een wettelijk recht op inzage en eventuele correctie van de persoonsgegevens. Mits bewijs van identiteit (kopie ID) kan de klant via een schriftelijke, gedateerde en ondertekende aanvraag aan Millaz, gratis de schriftelijke mededeling bekomen van zijn/haar persoonsgegevens. Indien nodig kan de klant ook vragen de gegevens aan te passen die onjuist, niet volledig of niet relevant zijn.
  6. In geval van gebruik van gegevens voor direct marketing kan de klant zich kosteloos verzetten tegen het gebruik van zijn/haar gegevens voor direct marketing. De klant kan hiervoor mailen naar info@millaz.be.
  7. Wij behandelen alle klantengegevens als vertrouwelijke informatie en zullen die niet doorgeven, verhuren of verkopen aan derden.
  8. De klant is zelf verantwoordelijk voor het vertrouwelijk houden van zijn logingegevens en het gebruik van zijn paswoord. Paswoorden worden gecodeerd opgeslagen, Millaz heeft hier dus geen toegang toe.

 

Art.5: Aanbod

  1. Het aanbod van Millaz bevat een zo volledig en nauwkeurig mogelijke omschrijving van de aangeboden producten en diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het product of de dienst mogelijk te maken. Echter kunnen we geen absolute garantie bieden wat betreft deze volledigheid, accuratesse en actualiteit. Bijgevolg kan Millaz niet aansprakelijk gesteld worden voor enige schade (rechtstreeks of onrechtstreeks) die de klant zou kunnen lijden ten gevolge van de op de website verstrekte informatie.
  2. Indien er foute informatie, onvolledigheden of zaken die in strijd zijn met de wet of met de rechten van derden of in strijd is met goede zeden, verzoeken we om dat zo snel mogelijk te melden per mail, zodat we de gepaste maatregelen kunnen treffen.
  3. We behouden ons het recht voor om de website en de inhoud ervan op elk moment te wijzigen, aan te vullen of te verwijderen, zonder enige aansprakelijkheid.
  4. Alle afbeeldingen, foto’s, tekeningen, gegevens betreffende afmetingen en kleur, ... op de website van Millaz gelden evenwel slechts bij benadering, zijn indicatief en niet bindend. Kleuren kunnen in bepaalde mate afwijken van de werkelijkheid. Eventuele afwijkingen kunnen geen aanleiding geven tot schadevergoeding of verbreking van de overeenkomst.
  5. Elk aanbod geldt slechts zolang de voorraad strekt. In principe is een artikel dat niet meer leverbaar is, ook niet beschikbaar in de webshop. Hier moet het nodige voorbehoud gemaakt worden voor fouten in het voorraadprogramma. We vragen de klant dan ook om hiervoor begrip te hebben. De bestellingen en voorraad via de webshop worden constant bijgewerkt. Indien een artikel onverhoopt niet meer beschikbaar is, dan wordt de klant daarvan zo spoedig mogelijk op de hoogte gebracht. De betaling wordt terugbetaald aan de klant zonder verdere kosten voor de klant waarbij de rest van de bestelling vast en definitief blijft. Millaz kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product.
  6. Wanneer de klant specifieke vragen heeft over bv. maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken we de klant om vooraf contact op te nemen met Millaz via boven vermeldde mail.
  7. De in een aanbod opgenomen producten zijn uitsluitend bestemd voor normaal particulier gebruik.
  8. In geval van diensten verbindt Millaz zich er toe de met de klant overeengekomen behandeling uit te voeren. De behandeling betreft een inspanningsverbintenis naar best inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap.

 

Art.6: Bestelling - overeenkomst

  1. Millaz is steeds gerechtigd om een bestelling te weigeren in navolgende gevallen:
    1. Indien in het aanbod een kennelijke vergissing of een kennelijke fout werd begaan;
    2. Indien het leveringsadres zich buiten België of Nederland bevindt;
    3. Indien de voorraad van een bepaald artikel is uitgeput;
    4. Indien er sprake is van overmacht, kwade trouw of rechtsmisbruik;
    5. Indien er geen betaling werd ontvangen;
    6. Indien de specifieke diensten niet op u van toepassing zijn.

 

Art.7: Afspraak maken

  1. Afspraken kunnen gemaakt worden via het boekingssysteem op de website van Millaz. Echter is het ook steeds mogelijk om een whatsapp bericht of een mail te sturen.
  2. De afspraak ligt pas vast wanneer u een schriftelijke bevestiging heeft gekregen.
  3. De klant is zelf verantwoordelijk om de afspraak te noteren in haar agenda, gebruik de bevestiging en de herinneringsmail indien geboekt via het boekingssysteem enkel als aanvulling.

 

Art.8: Overeengekomen prijs

  1. Alle vermelde prijzen zijn steeds uitgedrukt in euro en inclusief BTW. Exclusief de verzendkosten.
  2. Het bedrag van de leverings- en verzendkosten wordt aangegeven op de website en alleszins duidelijk vermeld vooraleer de bestelling definitief is.
  3. Verschillende kortingscodes zijn nooit cumuleerbaar.
  4. De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.
  5. Prijzen kunnen ten alle tijde, zonder aankondiging, worden aangepast.
  6. Millaz kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor eventuele schrijffouten of andere fouten waardoor de prijs verkeerdelijk wordt weergegeven.

 

Art.9: Betaling

  1. Een aankoop is slechts definitief na ontvangst van de betaling.
  2. Alle tarieven van producten en diensten worden duidelijk vermeld op de website van Millaz.
    Millaz verbindt zich enkel aan deze tarieven.
  3. Voor betaling met krediet- of debetkaarten die mogelijk zijn op de website dient Millaz de goedkeuring van de uitgever van de kaart ontvangen te hebben. Indien de uitgever van de kaart weigert om in te stemmen met de betaling aan Millaz dan is Millaz niet verantwoordelijk voor vertragingen bij de levering en/of niet levering van de bestelling.
  4. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.
  5. Voor online aankopen aanvaard Millaz de volgende betaalmiddelen: Bancontact, kredietkaart en Paypal.
  6. Voor de diensten of producten die fysiek bij Millaz worden aangekocht kan er enkel met cash of Payconiq betaald worden.
  7. Workshops dienen op voorhand betaald te worden. Na bevestiging van de workshop is er geen mogelijkheid om het bedrag terug te storten.
  8. Millaz is gerechtigd een bestelling van een product of dienst te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de klant met betrekking tot bestellingen waarbij de klant betrokken is. Millaz behoudt zich het recht om een bestelling of een afspraak te weigeren van een klant die een eerdere bestelling niet of slechts gedeeltelijk heeft afgehandeld of bij wie een betalingsgeschil aanhangig is.
  9. Cadeaubonnen van Millaz zijn 1 jaar geldig, deze worden niet in geld teruggegeven.

 

Art.10: Sancties bij niet-betaling

  1. Onverminderd de uitoefening van andere rechten waarover Millaz beschikt, is de klant ingeval van niet- of laattijdige betaling vanaf de datum van de wanprestatie van rechtswege en zonder aanmaning een intrest van 10% per jaar verschuldigd op het niet-betaalde bedrag. Bovendien is de klant van rechtswege en zonder aanmaning een forfaitaire schadeloosstelling verschuldigd van 10% op het betrokken bedrag, met een minimum van 25 euro per factuur.
  2. Onverminderd het voorgaande behoudt Millaz zich het recht voor de niet (volledig) betaalde artikelen terug te nemen.

 

Art.11: Levering

  1. De levering vindt ten vroegste plaatst na ontvangst van de volledige betaling.
  2. Na ontvangst van de volledige betaling, worden de bestelde producten geleverd binnen de termijn zoals aangegeven bij de bestelling. De aangegeven leveringstermijnen zijn indicatief.
  3. Bij handgemaakte producten of gepersonaliseerde producten kan de levertermijn iets langer zijn.
  4. Bij laattijdige levering kan geen schadevergoeding worden geëist van de klant of de vervoerder. Indien de levertermijn meer dan 30 dagen na besteldatum bedraagt, kan de verkoopsovereenkomst worden opgezegd en kan de klant worden terugbetaald.
  5. De producten worden geleverd op het door de klant tijdens de bestelling aangegeven adres. Foutief doorgegeven adressen zijn de uitsluitende verantwoordelijkheid van de klant en kunnen aanleiding geven tot extra kosten.
  6. Tenzij anders vermeld, worden leveringen uitgevoerd door een externe logistieke partner en gebeuren deze aan huis.
  7. Millaz is niet verantwoordelijk voor laattijdige levering of niet-levering door haar logistieke partner.

 

Art.12: Verhindering

  1. De klant moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24u voorafgaande aan de afspraak schriftelijk aan Millaz melden. Indien de klant deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, zal Millaz de volledige behandeling aanrekenen.
  2. Workshops en vrouwencirkels dienen min. 3 weken op voorhand geannuleerd te worden bij verhindering. De klant krijgt een tegoed van de waarde van de workshop of vrouwencirkel die de klant op een latere datum kan gebruiken voor een nieuwe workshop of vrouwencirkel. Indien de klant de drie weken niet respecteert en de. workshop of vrouwencirkel annuleert (om eender welke reden) is de klant de betaling van de workshop of vrouwencirkel kwijt.
  3. Indien de klant meer dan 5 minuten te laat komt op de afspraak, mag Millaz de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele bedrag van de behandeling aanrekenen.
  4. Indien Millaz niet kan beginnen op de afgesproken tijd door het behandelen van een vorige klant dient Millaz de nodige aandacht te geven tot de behandeling volledig is afgerond. Vervolgens zal Millaz zo snel mogelijk beginnen aan de tussen de klant en Millaz overeengekomen afspraak zonder tijd opzettelijk in te korten.
  5. Millaz behoudt zich het recht een afspraak met de klant te verzetten naar een later moment. Wanneer dit voorvalt zal Millaz de klant zo snel mogelijk op de hoogte brengen.

 

Art.13: Herroepingsrecht bij verkoop op afstand

  1. De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen.
  2. De klant heeft het recht om binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van het product, zonder motivering en zonder betaling van een boete, de overeenkomst met betrekking tot de aankoop op afstand van een product te herroepen en dit conform de hierna weergeven voorwaarden en modaliteiten.
  3. De in lid 2 weergegeven termijn van 14 kalenderdagen neemt een aanvang:
    • hetzij de dag nadat de klant, of een vooraf door de klant aangewezen derde die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen;
    • hetzij, in geval van meerdere producten of producten samengesteld uit verschillende zendingen of onderdelen die deel uitmaken van een enkele bestelling maar die afzonderlijk worden geleverd, de dag nadat de klant, of een vooraf door de klant aangewezen derde die niet de vervoerder is, het laatste product, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
    • hetzij, in geval van regelmatige levering gedurende een bepaalde periode, de dag nadat de klant of een vooraf door de klant aangewezen derde die niet de vervoerder is, het eerste product heeft ontvangen.
  4. De Klant informeert Millaz van zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen voor het verstrijken van de herroepingstermijn van 14 kalenderdagen door:
    • een ondubbelzinnige verklaring waaruit duidelijk de beslissing tot herroeping van de overeenkomst blijkt, over te maken aan Millaz per mail.
    • Ten laatste 14 kalenderdagen na de melding van de herroeping aan Millaz bezorgt de klant de producten terug of overhandigt die aan Millaz of aan een persoon die door Millaz gemachtigd is om de producten in ontvangst te nemen.
  5. De klant zendt de producten terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking.
  6. De klant draagt de rechtstreekse kosten voor het terugzenden van de producten.
  7. Eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van de klant voor een andere wijze van levering dan door Millaz geboden goedkoopste standaard levering worden niet terugbetaald.
  8. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de klant.
  9. Tijdens de bedenktermijn verbindt de klant er zich toe om zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. De klant verbindt er zich tevens toe om het product slechts uit te pakken of te gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen waarbij als uitgangspunt geldt dat de klant het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel mag doen.
  10. De klant is aansprakelijk voor de waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan nodig om de goede werking van het product vast te stellen.
  11. Enkel artikelen die zich in goede staat in de originele verpakking, samen met alle toebehoren, gebruiksaanwijzingen en factuur of aankoopbewijs kunnen worden teruggenomen.
  12. Binnen 14 dagen na de melding van herroeping aan Millaz en op voorwaarde dat de klant de producten daadwerkelijk heeft teruggestuurd of terugbezorgd aan Millaz wordt de volledige aankoopprijs van de producten terugbetaald met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de klant de bestelling heeft betaald.
  13. De klant is niet gerechtigd een beroep te doen op zijn herroepingsrecht in navolgende gevallen:
    • de prijs van de producten of diensten is gebonden aan schommelingen op de financiële markt waarop Millaz geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
    • de geleverde goederen zijn specifiek gemaakt op maat van de klant, vervaardigd volgens de specificaties van de klant of zijn duidelijk voor een specifieke persoon bestemd;
    • de geleverde goederen kunnen bederven of zijn beperkt houdbaar;
    • de verzegelde goederen na de levering geopend zijn en niet teruggezonden kunnen worden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne;
    • de geleverde goederen na de levering onherroepelijk zijn vermengd met andere producten;
    • digitale producten zoals E-books en ontwerpkosten;
    • Voedingswaren;
    • de overeenkomst gesloten is tijdens een openbare veiling;
    • diensten overeenkomst na de uitvoering van de dienst.

 

Art.14: Controle, klachten en garantie

  1. Millaz garandeert de conformiteit van de door haar aangeboden producten zoals voorzien in de wettelijke consumentengarantie.
  2. Millaz maakt producten met natuurlijke materialen. Al deze natuurlijke materialen hebben hun eigen unieke karakter (kleur, vorm, schakering) zodat elke product anders zal zijn.
  3. De klant verbindt er zich toe om de geleverde goederen bij de levering onmiddellijk in ontvangst te nemen en te onderzoeken of de kwaliteit ervan overeenstemt met hetgeen werd overeengekomen.
  4. In geval één of meerdere bestelde producten ontbreken moet de klant (of de ontvanger) binnen de 3 werkdagen Millaz op de hoogte stellen via e-mail met bijhorend fotobewijs.
  5. In geval van beschadiging van één of meerdere producten dient De klant elk gebrek aan overeenstemming binnen een termijn van 1 werkdag na de vaststelling ervan schriftelijk én met fotobewijs aan Millaz mee te delen zodat er nodige stappen genomen kunnen worden wanneer beschadiging aangebracht werd door de transportfirma. Bij gebreke aan een dergelijke mededeling van het gebrek aan Millaz na de vaststelling ervan verliest de klant zijn recht om een vordering wegens gebrek aan overeenstemming tegen Millaz in te stellen.
  6. In het geval van een gebrek aan conformiteit heeft de klant recht op herstel of vervanging van het product binnen een redelijke termijn.
  7. De verleende waarborg vervalt in geval van abnormaal gebruik, slecht onderhoud, gebruik in strijd met de voorschriften van de fabrikant, wijziging van goederen door de klant, demontage of reparatie door een niet-gekwalificeerde persoon, beschadiging ten gevolge van brand, waterschade, bliksem, ongevallen, natuurrampen, opzet, nalatigheid of een door een onoordeelkundige behandeling.
  8. Elke levering die niet volgens de hierboven gedefinieerde regels en binnen de gestelde termijnen wordt gemaakt, kan niet in aanmerking komen en ontslaat Millaz van elke aansprakelijkheid jegens de klant.
  9. In alle gevallen dient de klant steeds een aankoopbewijs voorleggen. Het wordt ook aangeraden om de oorspronkelijke verpakking van goederen te bewaren.
  10. De klantendienst van Millaz is bereikbaar via e-mail op info@millaz.be. Eventuele klachten kunnen hieraan gericht worden.
  11. Indien de klant een klacht heeft over een behandeling of de werking van Millaz dient de klant deze binnen de 3 dagen aan Millaz schriftelijk laten weten. Indien de klacht naar het oordeel van Millaz gegrond is, wordt de behandeling opnieuw en kosteloos uitgevoerd bij de klant die de klacht heeft ingediend. terugbetalingen worden niet toegestaan.

 

Art.15: Aansprakelijkheid

  1. Millaz is niet aansprakelijk voor typfouten die de klant zelf heeft doorgestuurd.
  2. Millaz is niet aansprakelijk voor fouten of nalatigheden, ook niet van aangestelden of werknemers, tenzij in geval van bedrog, opzettelijke fout of zware fout.
  3. De eventuele aansprakelijkheid van Millaz is in elk geval beperkt tot de aankoopprijs van het product.
  4. Millaz is in geen geval aansprakelijk voor of gehouden tot vergoeding van immateriële, indirecte of gevolgschade van welke aard ook, zoals, maar niet beperkt tot, winstderving, omzetverlies, inkomstenderving of schade/ vorderingen aan derden.
  5. Millaz is niet aansprakelijk voor verlies of schade bij gebruik van een product.
  6. Millaz kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade aan de klant zoals mentale reacties, allergische reacties, verwondingen in de vestigingen of door gebruik van de producten. De klant dient Millaz steeds voor elke behandeling op de hoogte te stellen van eventuele mogelijke reacties, allergieën, diabetes, hernia, ...
  7. Millaz verklaart hierbij de reguliere geneeskunde als basis te beschouwen van de gezondheidszorg. Millaz stelt geen medische diagnoses of analyses. Millaz biedt uitsluitend een mogelijke ondersteuning en aanvulling bij de reguliere geneeskunde. De diensten van Millaz vervangen geen medische behandelingen, medicatie, psychologische of psychiatrische begeleiding. Indien de klant informatie voor Millaz achterhoudt rond deze materie, kan Millaz geen verantwoordelijkheid opnemen. Indien de klant medische klachten of twijfels heeft, dient de klant steeds eerst zijn arts te raadplegen. Millaz dient voor elke sessie op de hoogte gebracht te worden indien de klant in behandeling is bij een arts.
  8. Door de aard van de dienstverlening van Millaz en de nadrukkelijke inbreng van de klant streven beide partijen naar een betere bewustwording en verandering bij de klant. De klant bepaalt zelf of, en hoe snel, zij een verandering teweegbrengt en blijft op ieder moment zelf verantwoordelijk voor haar proces. Echter houdt Millaz zich aan een inspanningverbintenis, dit zorgt er voor dat Millaz alle mogelijke middelen inzet om een zo positief mogelijke uitkomst van de sessies te bekomen. Dit in overleg met de klant. De klant erkent bij het aanvaarden van deze voorwaarden dat ieder individu anders reageert en zo ook de coaching bij iedereen andere reacties kan oproepen. Millaz reikt wegen naar helingen aan maar kan deze niet garanderen. Adviezen van Millaz zijn voorstellen en suggesties en dienen altijd beoordeeld te worden door de klant. Millaz is in geen geval aansprakelijk te stellen voor materiële of immateriële schade opgelopen door haar dienstverlening. De deelname in deze dienstverlening betekent dat de klant akkoord gaat met deze algemene voorwaarden.

 

Art.16: Discretieplicht

  1. Millaz is gebonden aan de discretieplicht. Alles wat in het contact tussen Millaz en klant besproken wordt, is en blijft vertrouwelijk. Hou er echter rekening mee dat er bij workshops en vrouwencirkels geen discretieplicht geldt gezien er ook andere deelnemers zijn. De klant is hier echter nooit verplicht info te delen die zij niet wenst te delen met de groep.
  2. Een uitzondering op deze discretieplicht geldt wanneer de klant toestemming geeft om te overleggen met de huisarts. Millaz stelt echter geen verslagen of attesten op.

 

Art.17: (Intellectueel) eigendom

  1. De website, logo’s, foto’s, beelden, teksten, werken en andere bestanddelen van de website zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij Millaz, hetzij bij leveranciers of andere rechthebbenden liggen.
  2. De gehele of gedeeltelijke reproductie, verspreiding, verkoop, verdeling, publicatie, aanpassing, gebruik voor commerciële doeleinden op welke wijze dan ook, het elektronisch opslaan of gebruiken voor onwettige doeleinden is verboden, zonder de voorafgaande en schriftelijke toestemming van Millaz, haar leveranciers of andere rechthebbenden.
  3. De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de klant, de exclusieve eigendom van Millaz. De klant verbindt er zich toe, zo nodig, derden op het eigendomsvoorbehoud van Millaz te wijzen, bv aan eenieder die op de nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.

 

Art.18: Overmacht

  1. Elke partij is van rechtswege bevrijd en niet gehouden tot nakoming van enige verbintenis jegens de wederpartij ingeval van overmacht. Onder overmacht wordt verstaan de situatie waarin de uitvoering van de overeenkomst door één van de partijen geheel of gedeeltelijk, al dan niet tijdelijk, verhinderd wordt door omstandigheden buiten de wil van die partij, zelfs al was deze omstandigheid ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst reeds te voorzien. Zonder exhaustief te zijn, worden alleszins als overmacht beschouwd: uitputting van de voorraad, vertragingen in of uitblijven van leveringen door leveranciers van een partij, tenietgaan van goederen of apparatuur ten gevolge van ongevallen, machinebreuk, staking of lock-out, brand, oproer, epidemie, overstroming, natuurramp, elektrische, informatica-, internet of telecommunicatiestoringen, beslissingen of interventies van overheidswege (met inbegrip van de weigering of annulering van een vergunning of licentie), brandstoftekorten, fouten of vertragingen te wijten aan derden. De partij die zich op overmacht beroept is niet verplicht om het ontoerekenbaar en onvoorzienbaar karakter van de omstandigheid die overmacht uitmaakt te bewijzen.
  2. Ingeval van overmacht worden de verplichtingen van de desbetreffende partij opgeschort. De partijen zullen in dergelijk geval alle redelijke inspanningen verrichten om de gevolgen van een overmachtssituatie te beperken. Ingeval de overmacht langer dan twee maanden zou duren, is de andere partij gerechtigd om de overeenkomst zonder tussenkomst van de rechter te ontbinden, zonder dat de partij die zich op overmacht beroept tot betaling van enige vergoeding aan de andere partij kan worden gehouden.

 

Art.19: Aantasting geldigheid - niet-verzaking

  1. Indien een bepaling van deze voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig verklaard wordt, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid, en de toepasbaarheid van de eerdere bepalingen aantasten.
  2. Het nalaten op gelijk welk moment door Millaz om één van de in deze voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten.

 

Art.20: Toepasselijk recht en bevoegde rechtbank

  1. Alle overeenkomsten tussen Millaz en haar klanten worden uitsluitend beheerst door het Belgisch recht. Toepassing van internationale verdragen, daaronder het Weens Koopverdrag, wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
  2. Behoudens andersluidend dwingend recht, valt elke betwisting tussen partijen onder de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbanken waaronder de zetel van Millaz ressorteert.